dietetyka, nietolerancje pokarmowe, odchudzanie, zaburzenia odżywiania, psychodietetyka, Hashimoto, płodność, dietetyk

Dobre nawyki żywieniowe kluczem do szczupłej sylwetki

Dobre nawyki żywieniowe kluczem do szczupłej sylwetki

 

”Dobre nawyki żywieniowe kluczem do szczupłej sylwetki”

Zdrowie, szczupła sylwetka, poczucie energii nie są wynikiem jakiegoś jednorazowego dużego i trudnego działania, ale wypadkową wielu drobnych czynności, które wykonujemy każdego dnia. Wybierz dowolne punkty i zrealizuj je każdego dnia dopasowując do swoich możliwości, okoliczności i ochoty:

  • wypiję 2 szklanki ciepłej wody zaraz po obudzeniu się i przed snem;
  • zjem śniadanie w ciągu 1 godziny po obudzeniu się;
  • zjem posiłki z zachowaniem 3 – 4 godzin przerwy, bez podjadania pomiędzy;
  • zjem 3 ciepłe posiłki w ciągu dnia;
  • warzywa surowe i gotowane zjem codziennie do każdego posiłku na przykład w postaci dodatków do kanapek, zup, warzyw gotowanych w wodzie, sałatek (z jogurtem zamiast majonezu), surówek;
  • pamiętam o owocach – mogą być surowe, podgotowane (kompot, kisiel), raczej ograniczam owoce suszone i kandyzowane (zawierają dużo cukru);
  • wypiję minimum 1,5 litra płynów w ciągu dnia (woda niegazowana, ciepła woda, herbaty zielone i ziołowe);
  • unikam popijania posiłków, piję 15 minut przed lub 40 minut po jedzeniu;
  • ograniczę sól (dosalanie, słone przyprawy i produkty);
  • zmniejszę spożywanie tłuszczów (tłuste wędliny, kiełbasy, pasztety, tłuste sery, oleje);
  • ograniczę spożywanie cukrów prostych (dosładzanie, słodycze, słodzone napoje);
  • gimnastykuję się rano i wieczorem przez 5 – 10 minut (krążenie ramion, skłony, rowerek);
  • spędzę minimum 15 minut dziennie na świeżym powietrzu;
  • ćwiczę codziennie przez 20 minut (spacer, gimnastyka) lub 2 x w tygodniu przez 60 minut (marsz, pływanie, gimnastyka, rower).

Dbaj o siebie codziennie, liczy się każdy dzień!

 



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *